Strona główna Galeria Nowości Publikacje Kontakt Linki

 

 

REGULAMIN   ORGANIZACYJNY

POGOTOWIA   OPIEKUŃCZEGO  W  CZĘSTOCHOWIE

Postanowienia wstępne

 § 1

 

1. Pogotowie Opiekuńcze w Częstochowie, ul. Legionów 58, zwane dalej

    placówką, jest samorządową jednostką organizacyjną  działająca w oparciu o:

    1/ ustawę z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz.U.

        Nr 142, poz. 1592),

    2/ ustawę z dnia 29 listopada 1998 r. o pomocy społecznej (j.t.  Dz. U.

        z 1998 r. Nr 64, poz. 414 z późn. zmianami),

    3/ rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 01.09.2000 r.

   w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz.U.  Nr 80 poz. 900),

    4/ ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155,

        poz. 1014 z późn. zmianami),

    5/ uchwałę Nr 124/12/2001 Zarządu Miasta Częstochowy z dnia 19 marca

        2001 r. w sprawie wykonywania budżetu miasta Częstochowy przez

        samorządowe jednostki sektora finansów publicznych,

    6/ rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001 r. w sprawie

        szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu

        państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych

        jednostek sektora finansów publicznych  (Dz.U. Nr 153, poz. 1752).

    7/ niniejszy Regulamin Organizacyjny.

 

2. Organem prowadzącym placówkę jest Miasto Częstochowa.

 

3. Bezpośredni nadzór nad działalnością placówki, w szczególności w zakresie

    spraw finansowych i administracyjnych, sprawuje Zarząd Miasta

    Częstochowy przy pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

    w Częstochowie.

 

4. Nadzór pedagogiczny nad placówką wykonuje Wojewoda Śląski.

 

5. Placówka prowadzi gospodarkę finansową według zasad ustalonych

    przepisami prawa dla jednostek budżetowych.

 

Typ placówki

 § 2

 

Pogotowie Opiekuńcze w Częstochowie, ul. Legionów 58 jest placówką opiekuńczo-wychowawczą o charakterze interwencyjnym dla dzieci w wieku od 7 do 18 lat pozbawionych częściowo lub całkowicie opieki rodzicielskiej, znajdujących się w sytuacji kryzysowej.

  

Specyfika działania, szczegółowe zadania i zakres świadczonych usług

§ 3

 

1.     Pogotowie Opiekuńcze w Częstochowie zapewnia dzieciom doraźną,

     całodobową opiekę i wychowanie do czasu powrotu do rodziny lub

     umieszczenia w rodzinie zastępczej, placówce rodzinnej albo

     socjalizacyjnej. Pobyt dziecka w placówce nie może trwać dłużej niż

     3 miesiące. W przypadku gdy postępowanie sądowe w sprawie

     uregulowania  sytuacji prawnej dziecka jest w toku, pobyt może być

     przedłużony, nie dłużej jednak niż o 3 miesiące.

 

2.     Do zadań placówki należy :

1/   zapewnienie dziecku doraźnej, całodobowej opieki,

2/   kształcenie dziecka dostosowane do jego wieku i możliwości

      rozwojowych,

3/   zapewnienie opieki i wychowania do czasu uregulowania sytuacji

      prawnej dziecka,

4/   zdiagnozowanie stanu psychofizycznego i sytuacji życiowej dziecka

      oraz ustalenie wskazań co do dalszej pracy z dzieckiem,

5/   tworzenie dzieciom warunków fizycznego, psychicznego

      i poznawczego rozwoju,

6/   poszanowanie podmiotowości dziecka, wysłuchiwanie jego zdania i w

      miarę możliwości uwzględnianie jego wniosków we wszelkich

      dotyczących go sprawach oraz informowanie dziecka o

      podejmowanych wobec niego działaniach,

7/   zapewnienie poczucia bezpieczeństwa,

8/   dbałość o poszanowanie i podtrzymanie związków emocjonalnych

      dziecka z rodzicami, rodzeństwem i z innymi osobami zarówno spoza

      placówki, jak i przebywającymi lub zatrudnionymi w placówce,

9/   uczenie nawiązywania więzi uczuciowych oraz związków

      interpersonalnych,

10/ uczenie poszanowania tradycji, ciągłości kulturowej,

11/ uczenie planowania i organizowania codziennych zajęć stosownie do

      wieku dziecka,

12/ uczenie organizowania czasu wolnego, w tym uczestniczenia w

      zajęciach kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych,

13/ kształtowanie u dzieci nawyków i uczenie zachowań prozdrowotnych,

14/ przygotowywanie dzieci do podejmowania odpowiedzialności za

     własne postępowanie oraz uczenie samodzielności w życiu,

15/ wyrównywanie deficytów rozwojowych dzieci,

16/ uzgadnianie istotnych decyzji dotyczących dziecka z jego rodzicami

      lub opiekunami.

 

3.     Zakres usług świadczonych przez placówkę obejmuje :

1/   zapewnienie miejsca zamieszkania ,

2/   całodzienne wyżywienie dostosowane do potrzeb rozwojowych

      dziecka,

3/   wyposażenie dziecka w odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty

      osobistego użytku, stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb,

4/   środki higieny osobistej i niezbędne leki,

5/   zapewnienie opieki lekarskiej i pielęgniarskiej,

6/   pielęgnację w przypadku choroby,

7/   zapewnienie dostępu do nauki w szkołach poza placówką lub

      w systemie nauczania indywidualnego,

8/   udzielanie pomocy w nauce,

9/   organizowanie czasu wolnego,

10/ umożliwienie udziału w terapii,

11/ udzielanie pomocy w załatwianiu życiowych problemów i spraw,

12/ umożliwienie zaspakajania potrzeb religijnych i kulturalnych

13/ utrzymanie kontaktów z rodziną,

14/ zapewnienie przestrzegania praw dziecka oraz dostępności do

      informacji o tych prawach,

15/ inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz uregulowania sytuacji

      prawnej dziecka,

16/ praca wychowawcza z dziećmi w stałych grupach wychowawczych,

      a w miarę potrzeb także w grupach terapeutycznych.

 

     4.  Placówka dokumentuje swoją działalność poprzez prowadzenie

          następującej dokumentacji :

a/ roczny plan pracy,

b/ indywidualne plany pracy z poszczególnymi wychowankami,

c/ karty pobytu wychowanka,

d/ dzienniki zajęć w grupach wychowawczych,

e/ sprawozdania z posiedzeń Stałego Zespołu do oceny sytuacji

   wychowanka,

f/ inna dokumentacja dotycząca wychowanków (dokumenty związane

   z przyjmowaniem i zwalnianiem dzieci, ewidencja wychowanków,

   dokumentacja związana z postępowaniem diagnostycznym, opieką

   pielęgniarską i lekarską).

 

                              Prawa i obowiązki wychowanków

 §  4

 

Prawa i obowiązki wychowanków reguluje Regulamin Wychowanków, ustalony przez Dyrektora w porozumieniu z pracownikami działalności podstawowej.

 

Zasady przyjmowania i ustalania odpłatności za pobyt

w Pogotowiu Opiekuńczym

 § 5

 

1. Przyjęcie dziecka do Placówki następuje na podstawie skierowania wydanego

    przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Częstochowie lub

    bez skierowania w oparciu o § 15 ust. 7 rozporządzenia Ministra Pracy i

    Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek

    opiekuńczo-wychowawczych.

 

2. Pobyt w Pogotowiu Opiekuńczym jest odpłatny. Ustalenie opłaty za pobyt

    następuje w drodze decyzji administracyjnej,  wydanej z upoważnienia Rady

    Miasta Częstochowy,  przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy

    Społecznej w Częstochowie, w oparciu o odrębne przepisy.

  

Organizacja placówki

§ 6

 

1. Placówką kieruje i reprezentuje ją na zewnątrz Dyrektor.

    Dyrektora zatrudnia Zarząd Miasta na zasadach określonych w odrębnych

    przepisach.

    Dyrektor działa w oparciu o pełnomocnictwo Zarządu Miasta Częstochowy.

 

2. Dyrektor zatrudnia pozostałych pracowników placówki zgodnie

    z obowiązującymi przepisami :

1/  działalności podstawowej, zgodnie z wymogami kwalifikacyjnymi i

     obowiązującymi wskaźnikami zatrudnienia w placówkach opiekuńczo-

     wychowawczych,

2/  ekonomiczno-administracyjnych i obsługi w wymiarze koniecznym do

     zapewnienia prawidłowego funkcjonowania placówki.

 

3.  Działalność Pogotowia może być uzupełniana pracą wolontariuszy, której

     celem jest :

1/ rozszerzenie zakresu opieki nad dzieckiem w placówce,

2/ wsparcie pracy wychowawców poprzez organizowanie kół zainteresowań

    i rozwijanie indywidualnych zdolności dzieci.

 

4. W Pogotowiu Opiekuńczym funkcjonuje Stały Zespół do spraw okresowej

    oceny sytuacji dziecka, do którego należy :

    1/  analiza karty pobytu dziecka,

    2/  okresowa ocena sytuacji dziecka,

    3/  ocena aktualnej sytuacji rodziny dziecka,

    4/  analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną,

    5/  modyfikowanie indywidualnego planu pracy,

    6/  ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w placówce.

 

5. Organizację wewnętrzną Pogotowia Opiekuńczego przedstawia schemat

    organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego regulaminu.

 

Zadania i obowiązki pracowników

Pogotowia Opiekuńczego

 § 7

 

1. Do obowiązków dyrektora w szczególności należy :

1/  kierowanie bieżącą działalnością placówki,

2/  sprawowanie opieki nad wychowankami oraz stwarzanie im warunków

     harmonijnego rozwoju,

3/  przewodzenie Stałemu Zespołowi do spraw okresowej oceny sytuacji

     dziecka,

4/  zatrudnianie i zwalnianie pracowników,

5/  określanie przydziałów czynności dla poszczególnych pracowników,

6/  hospitowanie zajęć wychowawczych zgodnie z ustalonym

     harmonogramem,

7/  przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych pracownikom

     zgodnie z obowiązującymi przepisami,

8/  dokonywanie oceny pracy pracowników pedagogicznych,

9/  dysponowanie budżetem placówki i ponoszenie odpowiedzialności za jego

     prawidłowe wykorzystanie,

10/pozyskiwanie środków pozabudżetowych wspierających działalność

     placówki,

11/odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa  i higieny pracy  w placówce,

12/wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących organizację

     i działalność placówki,

13/wyznaczanie, z pośród pracowników, zastępstwa na okres czasowej

     nieobecności dyrektora w pracy.

 

2. Do obowiązków wychowawcy w szczególności należy :

 

    1/  organizowanie pracy indywidualnej z powierzonym opiece

         dzieckiem,

2/  organizowanie i prowadzenie pracy wychowawczej w grupie

         wychowawczej,

    3/  udział w pracach Stałego Zespołu do spraw okresowej oceny

         sytuacji dziecka,

    4/  pisemne opracowywanie indywidualnych planów pracy

    powierzonych jego opiece wychowanków,

    5/  opracowywanie opinii o wychowankach dla potrzeb sądów i innych

    instytucji,

    6/  współdziałanie z psychologiem, pedagogiem, pracownikiem

    socjalnym, nauczycielami, w podejmowaniu środków zaradczych

    celem udzielenia wychowankom niezbędnej pomocy w ich trudnej

    sytuacji życiowej,

    7/  współpraca z rodzicami i opiekunami podopiecznych,

    8/  wykazywanie właściwej troski o powierzony sprzęt, środki dydaktyczne,

         urządzenia i materiały oraz oszczędne nimi gospodarowanie,

    9/  przestrzeganie obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny

          pracy,

    10/ kierowania się w pracy wychowawczej szeroko pojętym „dobrem

          dziecka” i taktem pedagogicznym.

 

3. Do obowiązków psychologa w szczególności należy :

 

    1/  udział w pracach Stałego Zespołu do spraw okresowej oceny

          sytuacji dziecka,

    2/   prowadzenie badań psychologicznych służących poznaniu każdego 

     wychowanka, jego rozwoju społecznego, kontaktów i więzi

     emocjonalnych,

3/  wykrywanie źródeł i przyczyn niepowodzeń szkolnych, zaburzeń

          rozwojowych i trudności wychowawczych oraz ustalanie właściwych

          metod oddziaływania na dziecko,

     4/  ukierunkowanie obserwacji wychowanków prowadzonych przez

     wychowawców,

5/  sprawowanie indywidualnej opieki psychologicznej nad wychowankami

     sprawiającymi szczególne trudności wychowawcze,

6/  opracowywanie orzeczeń psychologiczno-pedagogicznych,

7/  prowadzenie z wychowankami  zajęć grupowych o charakterze

     psychoterapeutycznym oraz korekcyjnym.

 

4.  Do obowiązków pedagoga w szczególności należy :

 

1/  udział w pracach Stałego Zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji

     dziecka,

2/  prowadzenie badań pedagogicznych służących poznaniu i ocenie

     wychowanka, jego sprawności szkolnych, uwarunkowań i przyczyn

     niepowodzeń w nauce, szczególnych zainteresowań i uzdolnień, rodzajów

     i uwarunkowań trudności wychowawczych jakie ewentualnie sprawia,

3/  prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,  korekcyjnych

     zespołowych i indywidualnych,

4/  ustalanie wspólnie z psychologiem treści orzeczenia psychologiczno- 

     pedagogicznego,

5/  współdziałanie w sprawach wychowanków z sądami, szkołami, policją

     i innymi instytucjami oraz organizacjami,

6/  nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z rodziną dziecka,

7/  odwożenie wychowanków do placówek opiekuńczo-wychowawczych,

8/  podejmowanie działań mających na celu uregulowanie sytuacji prawnej

     wychowanków.

 

5. Do obowiązków pracownika socjalnego w szczególności należy :

 

1/  udział w pracach Stałego Zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji

     dziecka,

2/  rozpoznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków, sporządzanie

     wywiadów środowiskowych,

3/  nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z rodziną wychowanka,

4/  wspomaganie rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu możliwie

     pełnej aktywności społecznej,

5/  organizowanie różnorodnych form pomocy rodzinom wychowanków,

6/  utrzymywanie kontaktów z instytucjami wspierającymi rodzinę

     wychowanka,

7/  podejmowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodziny

     umożliwiających powrót dziecka do rodziny.

 

6.  Do obowiązków terapeuty w szczególności należy :

 

1/  organizowanie i prowadzenie zajęć terapii zajęciowej w grupie

wychowawczej,

2/  opracowywanie planu pracy terapii zajęciowej,

3/  prowadzenie dokumentacji dotyczącej prowadzonej terapii,

4/  ocena efektywności prowadzonej terapii zajęciowej,

5/  współdziałanie z wychowawcą, psychologiem, pedagogiem,

     pracownikiem socjalnym, w podejmowaniu środków zaradczych celem

     udzielenia wychowankom niezbędnej pomocy w ich trudnej sytuacji

     życiowej,

6/  współpraca z rodzicami i opiekunami wychowanków.

 

7.  Do obowiązków pielęgniarki w szczególności należy :

 

1/  udzielanie pierwszej pomocy wychowankom w wypadkach

     i zachorowaniach, zapewnienie im opieki do chwili przybycia lekarza,

2/  opieka nad wychowankami, przebywającymi w izolatce (w czasie dyżuru

     pielęgniarskiego) oraz przekazywanie dalszych zaleceń dyżurnym

     wychowawcom,

3/  odwiedzanie wychowanków w czasie ich leczenia w szpitalu i opieka nad

     nimi po powrocie do placówki,

4/  przekazywanie informacji o stanie zdrowia wychowanków i zaleceń

     lekarskich wychowawcom i opiekunom oraz nadzór nad realizacją tych

     zadań,

5/  sprawowanie opieki nad wychowankami z przewlekłymi zaburzeniami

     rozwoju i stanu zdrowia, w tym szczególnie :

     a/ zorganizowanie zgłaszania się wychowanków na badania lekarskie,

         laboratoryjne, specjalistyczne lub zajęcia korekcyjne, rehabilitacyjne

         itp., odnotowywanie tych badań i nadzór nad wykonaniem

         wynikających z nich zaleceń,

     b/ wykonywanie zabiegów i innych czynności pielęgniarskich, zlecanych

         przez lekarza,

6/  czuwanie nad prawidłowym wyposażeniem gabinetu i izolatki

     w odpowiedni sprzęt oraz zaopatrzeniem apteczki w leki i materiały

     opatrunkowe. Bieżąca kontrola apteczek pierwszej pomocy znajdujących

     się w innych pomieszczeniach na terenie placówki i ich uzupełnianie,

7/  czuwanie nad kształtowaniem właściwych nawyków, przyzwyczajeń,

     umiejętności zachowań i postaw wychowanków wobec zdrowia własnego

     i innych oraz zapewnienie na terenie placówki warunków sprzyjających

     ich kształtowaniu.

  

8.  Do obowiązków głównego księgowego w szczególności należy :

 

1/  prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi  

     przepisami prawa, w tym ustawy o finansach publicznych,

2/  sporządzanie planów finansowych,

3/  prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej,

4/  wykonywanie dyspozycji i analiza wykorzystania  środków pieniężnych,

5/  dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności  dokumentów

     dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

     6/  dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych

          i finansowych z planem finansowym,

     7/  opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych,

     8/  nadzór w zakresie rozliczania majątku placówki (inwentaryzacja),

     9/  zapewnienie pod względem finansowym prawidłowej realizacji umów

          zawieranych przez jednostkę,

     10/systematyczne przeprowadzanie kontroli kasy i druków ścisłego

           zarachowania,

     11/ określanie zakresu dokumentacji operacji gospodarczych, tworzonej na

           innych stanowiskach pracy w jednostce.

 

9.  Do obowiązków samodzielnego referenta w szczególności należy :

 

1/  kompletowanie, prowadzenie i zabezpieczanie dokumentacji dzieci 

     przebywających w Pogotowiu,

2/  prowadzenie statystyki i ewidencji wychowanków,

3/  prowadzenie korespondencji w sprawach wychowanków oraz

     działalności placówki,

     4/  bieżące informowanie MOPS-u w Częstochowie o stanie

          liczbowym wychowanków,

     5/  informowanie MOPS-u, powiatowych centrów pomocy rodzinie,

          sądów, szkół o przyjęciu dzieci do Pogotowia,

6/  informowanie MOPS-u, powiatowych centrów pomocy rodzinie,

     sądów o przeniesieniu dzieci do innej placówki bądź skreśleniu

     z listy wychowanków Pogotowia,

     7/  przepisywanie na maszynie opinii o wychowankach oraz orzeczeń

          psychologiczno-pedagogicznych,

8/  zgłaszanie nowo przyjętych wychowanków do ubezpieczenia

     zdrowotnego w ZUS oraz wyrejestrowywanie z ubezpieczenia

     wychowanków skreślonych z ewidencji Pogotowia,

     9/  prowadzenie akt osobowych pracowników Pogotowia.

 

10. Do obowiązków kierowcy-zaopatrzeniowca w szczególności należy :

 

1/  przewożenie osób (dzieci) do placówek  opiekuńczo-wychowawczych,

2/  przewożenie towarów oraz pomoc w załadunku,

3/  dokonywanie zakupów żywności, odzieży i innych materiałów dla

     wychowanków, zgodnie z zapotrzebowaniem określonym przez 

     magazyniera,

4/  przestrzeganie czystości wg wymogów sanitarno-epidemiologicznych

     samochodu ze względu na przewożenie artykułów spożywczych.

 

11. Do obowiązków magazyniera w szczególności należy :

 

1/  przyjmowanie materiałów do magazynu z zachowaniem wymaganych

formalności,

2/  wydawanie materiałów wyłącznie na podstawie dokumentów oraz

     przestrzeganie potwierdzania pobranych materiałów,

3/  prowadzenie kartotek ilościowo-wartościowych magazynów,

4/  zamykanie (każdego ostatniego dnia miesiąca) kartotek magazynowych

     i uzgadnianie stanów z księgowością,

5/  sporządzanie zestawień rozchodów magazynowych,

6/  sporządzanie raportów żywnościowych (do godziny 10.00 każdego dnia

     z dnia poprzedniego),

7/  sporządzanie zestawień osobodni za każdy miesiąc,

8/  ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie powierzone.

 

12. Do obowiązków kasjera w szczególności należy :

 

1/  przyjmowanie i sprawdzanie  rachunków pod względem formalnym

     i rachunkowym,

2/  przed wypłatą gotówki z kasy sprawdzanie czy dowody kasowe są

     podpisane przez osoby upoważnione do zlecenia wypłaty lub wpłaty,

3/  sporządzanie raportów kasowych,

4/  wypłacanie poborów, zasiłków ZUS, rachunków gotówkowych,

5/  sporządzanie przelewów dotyczących rachunków,

6/  ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie powierzone.

 

13. Do obowiązków kucharki w szczególności należy :

 

1/  przygotowanie pożywienia zgodnie z jadłospisem we właściwym czasie

oraz ponoszenie odpowiedzialności za jego smak i wartość odżywczą,

2/  współudział w opracowywaniu cotygodniowych jadłospisów,

3/  przyjmowanie z magazynu artykułów spożywczych po sprawdzeniu ich

     miary, wagi, jakości,

4/   sporządzanie i właściwe przechowywanie próbek żywnościowych dla

      potrzeb Sanepidu,

5/   kierowanie pracą pomocy kuchennych,

6/   staranne i czyste przygotowywanie posiłków, przestrzeganie czystości

      osobistej (szczególnie odzieży ochronnej).

  

14. Do obowiązków pomocy kuchennej w szczególności należy :

 

1/  przygotowywanie pożywienia zgodnie z jadłospisem we właściwym

     czasie oraz ponoszenie odpowiedzialności za jego smak i wartość

     odżywczą,

2/  utrzymanie w należytym porządku  i czystości naczyń, narzędzi i sprzętu

     w kuchni oraz w magazynie podręcznym,

3/  staranne i czyste przygotowywanie posiłków, przestrzeganie czystości

     osobistej (szczególnie odzieży ochronnej).

 

15. Do obowiązków sprzątaczki w szczególności należy :

 

1/  bieżące utrzymanie czystości i dezynfekcja pomieszczeń sanitarno-

higienicznych,

2/  bieżące sprzątanie jadalni,

3/  bieżące sprzątanie pomieszczeń administracyjno-biurowych,

4/  okresowe mycie okien w placówce.

 

16. Do obowiązków konserwatora w szczególności należy :

 

1/  dokonywanie codziennie przeglądu stanu technicznego budynku i

      bieżące usuwanie wszelkich usterek,

2/  dokonywanie bieżącej konserwacji urządzeń mechanicznych w kuchni

     i pralni,

3/  codzienne dokonywanie przeglądu urządzeń wodociągowo-

       kanalizacyjnych i bieżące usuwanie wszelkich usterek,

4/  dokonywanie napraw mebli i innych sprzętów w placówce,

5/  wykonywanie zleconych prac malarskich,

6/  kontrolowanie sprawności urządzeń elektrycznych, dokonywanie

     drobnych napraw,

7/  dbanie o czystość terenu wokół budynku.

 

17. Do obowiązków opiekuna nocnego w szczególności należy :

 

      1/  wykonywanie wszelkich prac zleconych przez pracownika

            pedagogicznego pełniącego dyżur w porze nocnej,

      2/   zapewnienie spokojnego snu wychowankom,

      3/   rozbieranie i kąpiel dzieci doprowadzonych do placówki w porze nocnej,

      4/   przygotowanie pościeli, pomoc w zasłaniu miejsca do spania,

      5/   budzenie dzieci moczących się.

  

Postanowienia końcowe

 § 8

 

1.  Regulamin Organizacyjny obowiązuje wychowanków i zatrudnionych

     w placówce pracowników.

2.  Regulamin Organizacyjny opracowany został przez Dyrektora placówki

     w porozumieniu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej

     w Częstochowie.

3.  Regulamin obowiązuje po jego uchwaleniu przez Zarząd Miasta

     Częstochowy.

4.  Zmiany Regulaminu mogą być dokonane w trybie właściwym dla jego

     uchwalenia.